مجله گردشگری

مقالات راجب ایران و جهان

مجله گردشگری

مقالات راجب ایران و جهان

  • ۰
  • ۰

در منطقه ای که به عنوان "جنوب شرقی آفتابی" ایرلند شناخته می شود ، کانتی وکسفورد یک نقطه داغ برای دوبلینی ها ، مسافران یک روزه و گردشگرانی است که مایلند از شهر فرار کنند و وقت خود را در بسیاری از سواحل خط ساحلی بگذرانند. (در همین سواحل بود که صحنه های افتتاحیه دراماتیک نجات سرباز رایان در دهه 1990 فیلمبرداری شد.) در واقع ، علی رغم طی یک مسیر طولانی مدت تقریباً دو ساعته تا پایتخت ، برخی از آنها زندگی در اینجا و رفت و آمد روزانه را انتخاب می کنند. وکسفورد با نزدیکی به بندر کشتی Rosslare (حدود 20 دقیقه با ماشین) و همچنین اروپا و انگلیس ، سهم مناسب بازدیدکنندگان خود را از خارج از کشور به دست می آورد.

شهر وکسفورد در حدود سال 800 میلادی تاسیس شده است ، شهر وکسفورد کوچک است و به همین ترتیب ، بسیاری از جاذبه ها در حومه اطراف و در امتداد خط ساحلی قرار دارند. با این گفته ، این یک شهر لذت بخش است ، به ویژه در اطراف ساحل و منطقه بندر وکسفورد. در حالی که در اواخر دهه 1800 به دلیل تلاش برای زهکشی و احیای هوا بسیار کوچکتر از آن بود ، اما عملکرد خوبی برای مسافران محلی و مسافران قایق است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بسیاری از کارهای عالی انجام شده در این منطقه ، لیست بهترین جاذبه های وکسفورد ما را بررسی کنید.

1 انتخاب سردبیرفانوس دریایی هوک

 

فانوس دریایی هوک

 

فانوس دریایی هوک

فانوس دریایی هوک ، در فاصله کمتر از 40 دقیقه از شهر وکسفورد ، یکی از قدیمی ترین فانوس های دریایی در جهان است که همچنان مورد استفاده قرار می گیرد. ساختار فعلی بیش از 800 سال است که این سواحل را می ارزاند و به طور منظم به عنوان یکی از برترین جاذبه های گردشگری در وکسفورد انتخاب می شود. علاوه بر برج ، یک مرکز بازدیدکنندگان ، یک کافه و یک فروشگاه هدایا وجود دارد و تورهای راهنما در طول سال در دسترس هستند. بازدید کنندگان می توانند از 115 پله بالکن بالا رفته و چشم انداز زیبایی داشته باشند.

آدرس: Churchtown، Hook Head، Co. Wexford

سایت رسمی: http://hookherorage.ie/

محل اقامت: در وکسفورد کجا اقامت کنید

2. پارک میراث ملی ایرلند

 

پارک میراث ملی ایرلند

 

پارک میراث ملی ایرلند | مارک ریلی / عکس اصلاح شده

نزدیک Ferrycarrig ، حدود پنج کیلومتری شمال غربی شهر وکسفورد در امتداد جاده N11 به دوبلین ، پارک میراث ملی ایرلند قرار دارد. این موزه روباز با در بر گرفتن 35 هکتار از اراضی جنگلی ، تالاب ، سرزمین های مرتفع و مصب ها ، دارای نمونه هایی از مکان ها و ساختمانهایی است که نمایانگر حدود 9000 سال تاریخ ایرلند است ، از جمله دولمن ها ، قلعه حلقه ای و صومعه های اولیه مسیحیان. بازدیدکنندگان می توانند با راهنمای لباس دوره به گشت و گذار بپردازند و یا در زمان خود قدم بزنند. فعالیت های کودکان شامل جستجوی طلا ، "تماشای" یک خانه و ایجاد هنر سنگ است.

از دیگر کارهای جالب انجام این کار می توان به شرکت در فرصت های آموزشی ، مانند یادگیری صنایع دستی و مهارت های سنتی مانند منبت کاری و سنگ تراشی یا شرکت در یکی از رویدادهای منظم با مضمون در طول سال ، از جمله اجرای موسیقی و تجارب پرندگان شکاری اشاره کرد. همچنین جالب است کاوش باستان شناسی جدید در شهر نورمن که در اینجا نیز ساخته شده است ، که تا سال های 1300 در اینجا زنده مانده است.

 

 

 

 

3. قلعه و باغهای جان استون

 

قلعه و باغهای جان استون

 

با ترک وکسفورد در جاده راسلار (N25) ، یک تابلوی راهنما در سمت راست به قلعه جان استون منتهی می شود. در حالی که این سازه نئوگوتیک شامل بقایای یک قلعه نورمن در حال حاضر برای عموم آزاد نیست (برنامه هایی برای افتتاح آن در آینده نزدیک در حال انجام است) ، پارک برای استخرهای واقع شده هنری و بیش از 200 پارک مختلف ارزش بازدید را دارد. گل و بوته. باغ های زینتی جذاب توسط دانیل رابرتسون طراحی شده است که به خاطر باغ های باشکوه در Powerscourt House در Co. Wicklow مشهور است.

رسیدن به آنجا با اتومبیل حدود 11 دقیقه از شهر وکسفورد طول می کشد. یک پیک نیک بزنید یا بهتر از آن ، از یک وعده غذایی عالی یا بعد از ظهر دوباره در چایخانه محل لذت ببرید. همچنین در محوطه قلعه موزه کشاورزی جذاب ایرلند واقع شده است (برای جزئیات بیشتر به زیر مراجعه کنید).


 

 

4. کشتی قحطی Dunbrody ، نیو راس

 

کشتی قحطی SS Dunbrody - نیو راس

 

کشتی قحطی SS Dunbrody - نیو راس | اندی هی / عکس اصلاح شده

کشتی قحطی Dunbrody که باید در New Ross Quay ، نیم ساعت رانندگی در داخل کشور از وکسفورد و در امتداد N25 قرار داشته باشد ، باید در دستور کار هر بازدید کننده ای باشد و یکی از مهمترین مکانهای دیدنی در این قسمت از ایرلند است. این کشتی بازتولید یک کشتی باری متعلق به دهه 1840 است که بعداً به عنوان یک کشتی مهاجر تغییر یافت. از نکات جالب توجه در این دیدار می توان به نمایشگاه های موضوعی و مجریانی با لباس اشاره کرد که همگی برای القای قدردانی از سختی متحمل شده توسط بیش از یک میلیون ایرلندی است که در اواسط دهه 1880 مجبور به مهاجرت شده اند.

تورهای راهنما در دسترس هستند. یک مرکز بازدیدکننده با یک کافه تالار مشاهیر ایرلندی آمریکایی را در خود جای داده است که به دلیل نمایش های عالی و نمایشگاه های مربوط به ایرلندی-آمریکایی معروف مانند رئیس جمهور جان اف کندی ، که پدربزرگ بزرگش سوار کشتی ای از نیو راس و هنری فورد شد ، ارزش بازدید را دارد.

آدرس: N. Quay ، نیو راس ، شرکت وکسفورد


 

5. موزه کشاورزی ایرلند

موزه کشاورزی ایرلند که در محوطه قلعه جانستاون واقع شده است ، برای کسانی که از تعطیلات خانوادگی در این قسمت از ایرلند لذت می برند ، باید یکی از جاذبه های بازدید کننده باشد. بسیاری از نمایشگاه های عالی موزه که در ساختمان های مزرعه دار قلعه واقع شده است ، با توجه به زندگی روستایی ، تاریخ غنی این کشور را به عنوان یک کشور کشاورز متمرکز می کنند. علاوه بر کاوش در نمایشگرها و عکس ها ، بازدید کنندگان می توانند از مجموعه بزرگی از ماشین آلات و همچنین ابزارهای کشاورزی سنتی لذت ببرند.

همچنین سرگرم کننده است کارگاه هایی که مهارت های سنتی مانند آهنگری را نشان می دهند. از دیگر نکات قابل توجه می توان به نگاهی عمیق به زندگی روستایی از طریق قحطی ویرانگر کشور در اواخر دهه 1800 و مجموعه بزرگی از مبلمان اشاره کرد.

در حالی که ورود به این موزه جداگانه است ، از روز خود نهایت استفاده را ببرید ، یک پیک نیک تهیه کنید و در محوطه های بزرگ و مسیرهای پیاده روی قلعه جان استون گشت و گذار کنید.

آدرس: Johnstown Castle Estate، Oldtown Ln، Johnstown، Murrintown، Co. Wexford


 

6. ابی سلسکار

 

صومعه سلسکار

 

ویرانه های صومعه St. Selskar در قرن 12th تاسیس شده اند و در نزدیکی یکی دیگر از جاذبه های گردشگری معروف ، برج میراث وست گیت واقع شده اند (برای اطلاعات بیشتر در مورد برج به زیر مراجعه کنید). ابی دارای یک تاریخ چشمگیر است. در اینجا ، اولین معاهدات انگلیس و ایرلند به امضا رسید و در سال 1172 ، هنری دوم در طول روزه بزرگ به دلیل صدور دستور به قتل توماس بکت ، توبه کرد. زنده مانده یک برج جنگ و بقایای کلیسای سنت سلسکار ، یک بنای یادبود ملی است.

در سال 1649 در طی قتل عام و غارت های مشهوری که انجام شد ، این کشیش توسط نیروهای کرومول ویران شد. کلیسای پروتستان که امروز در اینجا ایستاده مربوط به سال 1818 است.


 

 

7. کندی هومستید ، دونگن تاون

10 دقیقه رانندگی از نیو راس بازدیدکنندگان را به خانه کندی ، خانه اجدادی خانواده کندی که جان اف کندی در سال 1963 از آنجا بازدید کرده است ، می آورد. این محل تولد پاتریک کندی ، پدربزرگ بزرگ جان اف کندی و یک تفسیر است این نمایشگاه به بررسی دلایل احتمالی پاتریک برای ترک ایرلند و سفر او به آمریکا در سال 1848 می پردازد. همچنین یک جدول زمانی برای پیشرفت خانواده در ایالات متحده آمریکا از طریق نسل های بعدی وجود دارد.

اخیراً ، سایت به روزرسانی شده است و اعضای خانواده کندی ایالات متحده هنگام بازگشایی سایت در آن حضور داشتند. فروشگاه هدیه و محل پیک نیک نیز در محل قرار گرفته است.

آدرس: Dunganstown ، نیو راس ، شرکت وکسفورد


 

 

8. سفر روزانه به اسکله کیلمور و جزایر سالتی

 

جزیره سالیت بزرگ

 

با ماشین 30 دقیقه رانندگی از جنوب با شهر وکسفورد شما را به اسکله کیلمور ، یک دهکده ماهیگیری دور افتاده و زیبا می رساند. یک کشتی سبک قدیمی که در اسکله لنگر انداخته ، یک موزه دریایی را در خود جای داده است. این روستا هر ساله میزبان یک جشنواره محبوب غذاهای دریایی است و یک مکان محبوب برای گشت و گذار ، قایقرانی و ماهیگیری است.

از اینجا می توانید با یک قایق به جزایر سنگی خالی از سکنه سالتی (سالتی کوچک و بزرگ سالتی) بروید. این جزایر بسیار مورد علاقه مسافران مسافرتی یک روزه و پرندگان است ، اگرچه مالک آن خصوصی است. در حالی که اجازه بازدید روزانه از Great Saltee نیازی نیست ، بازدیدکنندگان به دلیل شرایط خطرناک فرود نمی توانند در Little Saltee پهلو بگیرند. این زباله های دست نخورده بزرگترین ذخیره گاه پرندگان ایرلند است ، محل لانه سازی 30 نوع گونه ، از جمله گیاهان بادرنجبویه ، پفک ، ریزابیل و گل کامل. 

9. خانه ملی اپرا و اپرای جشنواره وکسفورد

 

خانه اپرای وکسفورد و جشنواره اپرا

 

خانه اپرای وکسفورد و جشنواره اپرا | گابریلا آورام / عکس اصلاح شده

در خیابان های وکسفورد خانه اپرای ملی مدرن ایستاده است ، جایی که اپرای جشنواره وکسفورد هر ساله در پایان ماه اکتبر برگزار می شود. این رویداد سه هفته ای نه تنها شامل اپرا ، بلکه تئاتر ، کنسرت های کلاسیک و برنامه های حاشیه ای است که در ساعات مختلف روز ... و اواخر شب اتفاق می افتد. در واقع این سایت شامل دو مرحله است که برنامه های متنوعی را در طول سال ارائه می دهد و در سال 2014 به عنوان اپرای رسمی کشور تعیین شده است. یک کافه در محل قرار دارد.

در سمت چپ ، در امتداد خیابان هنریتا ، اسکله هلال احمر قرار دارد ، یک میدان نیمه دایره ای که بر روی آن مجسمه ای از کمودور جان باری (1803-1745) قرار دارد که توسط دولت ایالات متحده به افتخار پدر نیروی دریایی آمریکا ساخته شده است.

آدرس: High Street ، Ferrybank South ، وکسفورد

سایت رسمی: www.wexfordoperahouse.ie

10. برج میراث وست گیت

در حالی که از قدم زدن در اطراف وکسفورد لذت می برید ، بیش از حد احتمالاً از بالای برج میراث وست گیت (که در مجاورت ویرانه های صومعه سلسکار واقع شده است) می لولید. این بنای متعلق به دوران قرون وسطایی همزمان با دیوارهای محافظ شهر برپا شده و یکی از هفت دروازه اضافه شده به این بنا بود. تصور می شد که این بنا نه برای عموم مردم بلکه برای دسترسی روحانیون به معابد (و در نتیجه جلوگیری از پرداخت عوارض) ساخته شده است ، این تنها دروازه ای است که زنده مانده است و پس از مرمت ، اکنون مرکز میراث شهر را در خود جای داده است.

در اینجا ، شما می توانید تعدادی از نمایشگاه های عالی مربوط به تاریخ وکسفورد ، و همچنین فرصتی برای دیدن نمای نزدیک دیوارهای داخلی این سازه قدرتمند نورمن ، همراه با سلول های قدیمی زندان و اتاق های نگهبانی را پیدا کنید. تورهای راهنمای برج و شهر موجود است.

آدرس: Spawell Road، Wexford، Co. Wexford

11. ذخیره گاه وحشی وکسفورد

اگر دوستدار طبیعت هستید ، ممکن است مایل باشید از ذخیره گاه وحشی پرندگان Wexford نیز دیدن کنید. این پناهگاه بزرگ و مهم واقع در آن طرف بندر در North West Slob ، محل زندگی حدود 250 گونه مختلف پرنده است که از اینجا تا کانادا و روسیه زمستان می گذرانند. یک مرکز بازدید کننده عالی اطلاعات مفید زیادی را در اختیار شما قرار می دهد و برای کسانی که می خواهند کمی تماشای پرنده برای خودشان انجام دهند ، یک مخفیگاه برج قابل دسترسی است.

آدرس: North West Slob، Co. Wexford


 

 

برای گشت و گذار در وکسفورد کجا اقامت کنید

هنگام بازدید از وکسفورد در ایرلند ، مطمئناً گزینه های معتبری برای اقامت در بین گزینه های معتبری وجود دارد. برای کمک به شما ، در اینجا برخی از بهترین انتخاب های هتل های وکسفورد که در نزدیکی دیدنی ترین شهرها و جاذبه های منطقه قرار دارند ، آورده شده است.

  • هتل های لوکس : بهترین گزینه برای اقامت لوکس در وکسفورد هتل Rathaspeck Manor شیک است ، مسافرخانه ای به سبک B & B در یک عمارت قدیمی قدیمی و چند دقیقه با قلعه جان استون فاصله دارد . یک صبحانه کامل ایرلندی شامل می شود و یک زمین گلف 18 سوراخ نیز در این ملک واقع شده است. همچنین هتل Ferrycarrig شایسته ، معروف به دلیل قرار گرفتن در کنار رودخانه نزدیک پارک ملی میراث ایرلند ، سوئیت های درجه یک با بالکن و یک رستوران به سبک بیسترو است. همچنین می توانید از اقامت لوکس در Killiane Castle Country House & Farm ، یک مکان روستایی دلپذیر واقع در ساختمانی متعلق به دهه 1600 مجاور یک قلعه حتی قدیمی تر ، و دارای ترکیبی از اتاق ها و آپارتمان ها (همراه با صبحانه و کروکت) لذت ببرید.
  • هتل های میان رده : محلی برای اقامت با متوسط قیمت بهتر از کلوپ ، هتل Whitford House Hotel Health and Leisure Club است ، یک هتل چهار ستاره که اتاق ها و امکانات رفاهی درجه یک ، از جمله رستوران و اسپا را ارائه می دهد. تالبوت بزرگتر وکسفورد از نظر کیفیت نیز در سطح بالایی قرار دارد و علاوه بر اینکه در فاصله پیاده روی از مرکز شهر قرار دارد ، دارای چشم انداز عالی رودخانه ، سوئیت های بزرگ ، و یک مرکز تفریحی با استخر شنای داخلی و آبگرم هتل چهار ستاره Clayton Whites یکی دیگر از گزینه های مناسب است ، به ویژه هنگامی که یک معامله هتل خود را نشان می دهد ، و دارای سوئیت ها و اتاق های معاصر است که برخی از آنها اتاق نشیمن جداگانه دارند.
  • هتل های ارزان قیمت: وقتی صحبت از معاملات ارزان هتل می شود ، هتل مالدرون وکسفورد مکانی عالی برای کسانی است که به دنبال تعطیلات خانوادگی ارزان قیمت با اتاق هایی با کاناپه های کشویی هستند. هتل Rosslare ، مکانی مقرون به صرفه در نزدیکی ترمینال کشتی Rosslare و سوار شدن به وکسفورد (همراه با صبحانه) نیز ارزش بررسی دارد .
  • ۹۹/۰۶/۱۹
  • ali mohmadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی