مجله گردشگری

مقالات راجب ایران و جهان

مجله گردشگری

مقالات راجب ایران و جهان

۱ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در صورتی که شما نیز ترکیه را به عنوان مقصد سفر تفریحی خود انتخاب کرده اید، قبل از هر چیز می توانید مقصد سفر خود یعنی کشور ترکیه را در قالب یک مزرعه سرسبز با ساحلی خیره کننده، دهکده هایی مجلل و میراث فرهنگی غنی و بی همتا تصور نمایید. این کشور دارای جاذبه های گردشگری متنوعی است که در این زمینه یکی از گوهرهای نادر محسوب می شود که می تواند پذیرای سلایق و علاقه های متنوع باشد. همه‌ این ویژگی ها برای تبدیل شدن ترکیه به عنوان یکی از قطب های گردشگری منطقه کافی است. پس اگر شما نیز بار سفر را به مقصد این کشور زیبا بسته اید از شما دعوت می کنم در ادامه با معرفی جاذبه های ترکیه ما را همراهی کنید.

موقعیت جغرافیایی ترکیه

ترکیه با نام رسمی جمهوری ترکیه، از لحاظ موقعیت جغرافیایی کشوری اوراسیایی و واقع در نیمکره شمالی است که بخش محدودی از آن در جنوب شرقی اروپا و بخش عمده آن در غرب آسیای میانه قرار گرفته است. آنکارا پایتخت سیاسی ترکیه است. اغلب مناطق ترکیه در شبه جزیره آناتولی که وارث تمدن عصر نو سنگی است جای گرفته اند. ترکی استانبولی زبان رسمی مردم کشور ترکیه می باشد که البته به غیر از آن مردمی با زبان های دیگر از قبیل کردی، زازاها و ترکی آذربایجانی نیز در این کشور زندگی می کنند. ترکیه به عنوان یک کشور توریستی دارای جاذبه های گردشگری متنوع و متعددی است. اسلام دین مردم این کشور بوده و واحد پول آن لیره است.

گذری به جاذبه های گردشگری ترکیه

استانبول، آنکارا، آنتالیا، قونیه، کوش آداسی، بدروم، مارماریس و آلانیا به ترتیب مهم ترین شهرهای ترکیه به لحاظ صنعت توریسم شناخته می شوند. ما در این مطلب به معرفی مهم ترین جاذبه های توریستی این کشور که مطابق با رتبه بندی سایت (TripAdvisor) دسته بندی شده اند خواهیم پرداخت.

نوشته های مشابه