مجله گردشگری

مقالات راجب ایران و جهان

مجله گردشگری

مقالات راجب ایران و جهان

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ارمنستان کشوری کوچک است با تاریخی نسبتا کهن. این کشور توسط یکی از نوادگان نوح پیامبر پایه‌گذاری شد و در همان زبان ارمنی هایک خوانده می‌شود. مکان های دیدنی ارمنستان که طبیعتی دل‌انگیز و روح‌بخش دارد یکی از اولین سرزمین‌هایی بود که دین مسیحیت را در خاک خود پذیرفت. سفر به ارمنستان می‌تواند خاطراتی بی‌تکرار برای شما بسازد. این تجربه بین تنفس در هوای خوش و دیدن مناظر طبیعی این سرزمین تا بازدید از بناهای تاریخی و کلیساهای هنرمندانه‌ی ارمنستان تقسیم می‌شود. با سفرزون همراه شوید تا گشت و گذاری داشته باشیم در دل جاهای دیدنی ارمنستان و بیشتر با این کشور آشنا شویم.

پارک ملی شیکاهو ، رویایی حقیقی از جاهای دیدنی ارمنستان

جاهای دیدنی ارمنستان
پارک ملی شیکاهو و دشت‌های ناشناخته‌اش

  • ۰
  • ۰

سردشت سرزمینی خوش آب‌وهوا با جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده در یکی از نقاط مرزی ایران است که سفر به آن حسابی می‌تواند حال و هوای شما را تغییر دهد. اگر نمی‌دانید سردشت کجاست و تا به حال به این شهرستان زیبا سفر نکرده‌اید، همراه علی‌بابا باشید تا شما را با سردشت آشنا کنیم.

سردشت کجاست؟

سردشت نام شهرستانی در استان آذربایجان غربی و مرز میان ایران و عراق است که محیط بکر، آب‌وهوای خوش و جاذبه‌های طبیعی آن، هرساله افراد زیادی را از سراسر ایران راهی این شهرستان کوچک و زیبا می‌کند.

این شهرستان در دامنه کوهی به نام «گِرده سور» قرار گرفته و بسیاری از مناطق آن کوهستانی بوده و بخش‌های بسیاری نیز با جنگل‌های انبوه پوشیده شده است. از نظر موقعیت جغرافیایی، این شهرستان حدود 60 کیلومتر با بانه، 90 کیلومتر با پیرانشهر، 105 کیلومتر با بوکان و 120 کیلومتر با مهاباد فاصله دارد.

مردم این شهرستان به زبان کردی سورانی و همچنین مُکُریانی صحبت می‌کنند؛ زبان‌هایی که قرابت زیادی با زبان کردی کردستان عراق دارد. البته این موضوع چندان عجیب نیست چون سردشت و عراق، حدود 100 کیلومتر مرز مشترک دارند.

متاسفانه در خلال جنگ تحمیلی، یک حمله شیمیایی به این شهر سبب رخ دادن اتفاقات ناگواری شد. با این همه و بعد از گذشت سال‌های طولانی از جنگ، حالا سردشت به یکی از قطب‌های گردشگری استان آذربایجان غربی تبدیل شده است و در روزهای گرم تابستان می‌تواند انتخابی عالی برای سفر باشد.

  • ۰
  • ۰

3 پل سیدنی بندرگاه ، نیو ساوت ولز
برای یک پانوراما 360 درجه از بزرگترین بندر جهان ، به ارتفاعات گیج کننده پل سیدنی هاربر بروید.

استرالیا پل بندر سیدنی
رفتن به ارتفاعات: صعود از پل سیدنی بندرگاه برای برخی از باشکوه ترین نمایش های استرالیا اعتبار: دریافت
کوهنوردان با پوشیدن یک صفحه ویژه ، زره پوش و تجهیزات ارتباطی ، طاق این پل را برای نمای نهایی شهر ، 440ft بالاتر از سطح دریا صعود می کنند.

4 کیپ نورعلیست و کیپ لیووین ، استرالیا غربی
سفری سرشار از روح ، دزدکی 120 کیلومتری بین کیپ نوریستالیست و کیپ لوین در استرالیا غربی ، پارک های ملی ، تاکستان ها و یک ساحل با زیبایی خارق العاده را در ویترین تنوع استرالیا گره می زند.

استرالیا شراب سازی رودخانه مارگارت
با تشویق های خود بگویید: شامل بازدید از یکی از شرابخانه های رودخانه مارگارت در یک تور استرالیا غربی اعتبار: GETTY
در بهار بهترین حالت ، وقتی منظره با گلهای وحشی فوران می کند ، اما شراب های رودخانه مارگارت در تمام سال خیره می شوند.

5 پیاده روی رویایی Ngadiku ، کوئینزلند
Ngadiku Dreamtime Walk که توسط جامعه محلی بومی اداره می شود ، چشم انداز بومی را در مورد شگفتی های جنگل های بارانی از دره بسیار زیبای موسمن به وجود می آورد.

ngadiku رویای پیاده روی کوئینزلند استرالیا
راهنمای محلی: اهمیت گور موسمن را نسبت به جامعه بومی بیاموزید
این منطقه در شمال گرمسیری کوئینزلند واقع شده است و منبع غذا ، دارو و تأمین معنوی برای مردم محلی Kuku Yalanji است.

6 Flinders Range، استرالیا جنوبی
غروب خورشید را در Flinders Ranges ، استرالیا جنوبی تجربه کنید. عصر ، جمعیتی را برای یک غروب خورشید که پرده چند رنگی را در آسمان کویر ترسیم می کند ، به هتل Prairie Parachilna می اندازد.

طلوع طلوع آفتابگردان طوفان است
نمایش غروب: تجربه تعجب از Flinders Range نارنجی را با درخشش خورشید درخشان تنظیم کرد. اعتبار: GETTY
Prairie به خاطر طنز شریرانه خود شناخته می شود ، منویی که به "کوره مخلوط وحشی" متکی است و مشتریانی که از جستجوی کلیساها در جستجوی نسخه های دور افتاده ، از گاوچرانها گرفته تا فیلمسازها محدود می شوند.

7 صخره بزرگ مانع ، ساحل کوئینزلند
یکی از خیره کننده ترین خلاقیت های مادر طبیعت ، این هزارتوی از مرجان ها ، جزایر ، تالاب ها ، کانال ها و غارها با انواع بسیار شگفت انگیزی از زندگی دریایی تزیین شده است.

غواص و ماهی در صخره بزرگ مانع
غواصی در: شنا در اعماق دریا را مانند هر جای دیگر در آبهای آبی Reef Reef Reef تجربه کنید: اعتبار
تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که روی ماسک و اسنورکلس قرار دهید ، صورت را در آب دراز بکشید و یادتان باشد نفس بکشید.

 

  • ali mohmadi
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • ali mohmadi
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • ali mohmadi