مجله گردشگری

مقالات راجب ایران و جهان

مجله گردشگری

مقالات راجب ایران و جهان

  • ۰
  • ۰

ترکیه که دارای بناهای باستانی با رونمایی از رژه فاتحان است و دارای مناظر ویترینی است که هرگز از آن تأثیر نمی گذارد ، ترکیه مقصدی خیره‌کننده است که آسیا و اروپا را لرزاند. فرهنگ پر جنب و جوش ، غذاهای معروف و تاریخ گسترده آن ، همه کسانی را که در اینجا سرگرم می شوند ، عجیب می داند ، در حالی که مناظر باشکوه آن - از دریای مدیترانه غرق در آفتاب گرفته تا کوه های قدرتمند و استپ های خشک - برجسته ترین ویژگی ها هستند.

 

این که آیا شما می خواهید جلوه های بیزانس و عثمانی استانبول را در یک شهر با شکوه به هم بزنید ، در دریا ساحلی بزنید ، به درون تاریخ بنشینید که در میان ویرانه هایی مانند افسس سرگردان باشد ، یا برخی از سورئالاماهای پانوراما جهان را در پاموکاله و کاپادوکیا مشاهده کنید ، این کشور را دارد. جاذبه ها برای ایده های بیشتر در مورد کارهایی که می توانید ببینید و انجام دهید ، لیست ما از برترین جاذبه های گردشگری در ترکیه را بخوانید.

 

1. هاگیا سوفیا

 

 

هاگیا سوفیا

 

هاگیا سوفیا

 

مشهور به عنوان یکی از زیباترین ساختمانهای جهان ، جلال بی نظیر جادوگری موزه Aya Sofya (هاگیا سوفیا) نه تنها یکی از بهترین کارهای انجام شده در استانبول ، بلکه در ترکیه است.

 

بخش اعظم حیرت انگیز قسمت بیرونی آن توسط مناره های ظریف اضافه شده پس از فتح عثمانی برپا می شود ، در حالی که فضای داخلی منسوجات و مجلل های فرفورژه یادآور بزرگی از قدرت و قدرت قدیمی قسطنطنیه است. این بنای تاریخی مشهور برای هر توریستی که از کشور بازدید می کند ، کاری ضروری است.

 

اسکان: مکانهای با بهترین قیمت برای اقامت در استانبول

 

  • بیشتر بخوانید:
  • کاوش در مورد اویا صوفیا (هاگیا سوفیا): راهنمای بازدید کننده

 

2. افسس

 

 

افسس

 

 

افسس

 

فراموش نشود ، ویرانی قدرتمند افسس ، شهری از بناهای تاریخی عظیم و جاده های سنگ مرمر است. یکی از کامل ترین ، پایدارترین شهرهای رومی در منطقه مدیترانه ، این مکان برای تجربه زندگی است که باید در دوران طلایی امپراتوری روم مانند آن بوده است.

 

اگر واقعاً مایل به کاوش هستید ، سفر به گشت و گذار در اینجا حداقل نیم روز طول خواهد کشید تا نکات برجسته و مهم دیگر را پوشش دهد ، بنابراین مطمئن شوید که بازدید خود را برنامه ریزی کرده اید تا احساس عجله نکنید.

 

اسکان: کجا در نزدیکی افسس بمانید

 

 

   19 بهترین مکان برای بازدید در ایالات متحده آمریکا در سال 2020 | PlanetWare.com

 

 

3 انتخاب سردبیرکاپادوکیا

 

 

کاپادوکیا

 

 

کاپادوکیا

 

دره های صخره ای سورئال ، در حال جابجایی کاپادوکیا رویای هر عکاس است. پشته های صخره ای و تپه های تپه ای در حال پراکنده کردن پانوراماهای سنگی موج مانند یا قلاب های شکیل شکل هستند که توسط هزاره عمل باد و آب شکل گرفته اند.

 

و اگر شما مانند پیاده روی در منظره ها احساس نمی کنید ، این یکی از مقصد های برتر جهان برای سوار شدن به بالون هوای گرم است . اگر نقوش قمری برای وسوسه کردن شما کافی نباشد ، کلیساهای سنگی منسوخ شده دوره بیزانس واقع شده در این دره ها ، زمانی که این منطقه یک مکان مهم مسیحی اولیه بود.

 

اسکان: کجا بمانید در کامپادوکیا

 

 

4. کاخ توپکاپی

 

 

کاخ توپکاپی

 

 

کاخ توپکاپی

 

کاخ توپکاپی کاملاً فراتر از باور ، شما را به دنیای خارق العاده و شگفت انگیز سلاطین سوق می دهد. از اینجا بود که سلاطین دوره عثمانی امپراتوری را حک کردند که به اروپا و از طریق خاورمیانه و آفریقا گسترش یابد.

 

فضای داخلی ، با کاشی کاری بسیار زیبا و تزئینات نگین های پر زرق و برق ، یک نگاهی فراموش نشدنی به پایگاه قدرت عثمانی است. باغهای عمومی اطراف ، زمانی دامنه تنها دربار سلطنتی بودند ، اما هم اکنون برای عموم آزاد بوده و آرامش و آرامش سبز از خیابان های شهر فراهم می کنند.

 

اسکان: مکانهای با بهترین قیمت برای اقامت در استانبول

 

  • بیشتر بخوانید:
  • جاذبه های گردشگری برتر استانبول

 

5. پاموکاله

 

 

پاموکاله

 

 

پاموکاله

 

یکی از معروفترین شگفتی های طبیعی ترکیه ، تراس های تراورتن خالص سفید Pamukkale ("قلعه پنبه" به زبان انگلیسی) با شیب بهم تابیده و شبیه به یک منطقه برفی خارج از مکان در میان چشم انداز سبز است. اگرچه این تراورتن ها خود برجسته سفر در ترکیه است ، اما ویرانه های وسیع و پرتحرک روم هیراپولیس ، یک شهر آبگرم باستانی ، در بالای این تپه کلسیت قرار دارد و دلیل دیگری برای بازدید از آن ارائه می دهد.

 

برای بهترین عکسها ، هنگام غروب آفتاب در زیر افق ، غروب کنید.

 

اسکان: کجا بمانید در نزدیکی Pamukkale

 

  • بیشتر بخوانید:
  • جاذبه های گردشگری برتر در Pamukkale

 

6. صومعه صومعه

 

 

صومعه صومعه

 

 

صومعه صومعه

 

صومعه سوملا (صومعه مریم باکره) با برخورداری از خیره کننده و تنهایی خود که در چهره ای صخره ای بنا شده است ، جذابیت ستاره ای برای بازدید کنندگان در ساحل دریای سیاه است. سرگردانی در این مجتمع مذهبی متروکه ، با فضای داخلی کلیسا که مملو از نقاشی های خیره کننده و پر جنب و جوش است ، برای همه کسانی که سفر طولانی به منطقه شمال شرقی ترکیه را انجام می دهند ، ضروری است.

 

این صومعه برای اولین بار در دوره بیزانس افتتاح شد و تنها در سال 1923 بسته شد. امروز ، سرگردان کردن سلولهای خالی آن ، به راحتی می توان زندگی جدا شده راهبان را که زمانی در اینجا زندگی می کردند ، تصور کرد.

 

اسکان: کجا بمانید در نزدیکی صومعه سوملا

 

  • بیشتر بخوانید:
  • جاذبه های گردشگری دارای رتبه برتر در ساحل دریای سیاه

 

7. کوه نمروت

 

 

کوه نمروت

 

 

کوه نمروت

 

بهترین تابلوی گشت و گذار در شرق ترکیه ، تپه تشییع جنازه کوه نمروت با بقایای شکسته مجسمه های یکبار ماموت ، که از آن محافظت می شود ، پراکنده است. این مکان عجیب و غریب تنها باید یکی از عجیب ترین مکان های باستان شناسی ترکیه باشد. سرهای سنگین غول پیکرهای خدایان فراموش شده که از قله خیره شده اند ، فضای طاقت فرسا را بر فراز کوه بی ثمر می گذارند. زمان فرا رسیدن طلوع آفتاب است ، بنابراین می توانید مجسمه ها را از کنار تاریکی تماشا کنید.

 

اسکان: کجا در نزدیکی کوه نمروت بمانید

 

  • بیشتر بخوانید:
  • کاوش در کوه نمروت: راهنمای بازدید کننده

 

8 سال

 

 

سال ها

 

 

سال ها

 

ساختمانهای ویران شده شهر قدرتمند جاده ابریشم آنی در دشتهای نزدیک مرزهای مدرن ترکیه با ارمنستان رها شده اند. هنگامی که پایتخت ارمنستان بود ، عصر طلایی آنی در قرن چهاردهم میلادی به پایان رسید پس از یورش های مغول ها ، ویرانی زلزله و مسافت های تجاری ، همه نقش خود را در زوال شهر بازی کردند.

 

بناهای آجری قرمز زیبا که هنوز در میان چمن های استپی فرو می ریزند ، تأثیر شگرفی برای همه بازدید کنندگان می گذارد. کلیسای رستاخیز یا کلیسای سنت گرگوری را از دست ندهید ، با سنگ تراشهای سنگین و بقایای نقاشی های برجسته هنوز هم قابل مشاهده است.

 

اسکان: در کجای آنی اقامت کنید

 

 

آنی - سایت ویران شده نقشه قدیمی شهر ارمنستان - جاذبه های گردشگری

 

 

نقشه آنی - جاذبه های تفریحی

 

9. آسپندوس

 

 

آسپندوس

 

 

آسپندوس

 

درست در جنوب آنتالیا ، بخش عمده ای از ماموت های فک افتاده تئاتر رومی Aspendos جشن و شلوغی و مراسم حکومت مارکوس اوریلوس را جشن می گیرد. با در نظر گرفتن بهترین نمونه زنده مانده از یک تئاتر عصر کلاسیک که هنوز در جهان ایستاده است ، این یکی از جاذبه های ستاره باستانی است.

 

اگرچه این تئاتر دلیل اصلی بازدید از اینجاست - و برای بیشتر بازدید کنندگان در یک سفر نیم روزه از نزدیکی آنتالیا یا ساید ، اما این تئاتر تنها چیزی است که آنها می بینند- اگر زمان داشته باشید ، ویرانه های بیشتری وجود دارد که می توانید در یک منطقه پر از تپه کشف کنید. .

 

اسکان: کجا در نزدیکی Aspendos بمانید

 

  • بیشتر بخوانید:
  • Aspendos: راهنمای بازدید کننده
  • جاذبه های گردشگری برتر در آنتالیا

 

10. سفر به دریای مدیترانه

 

 

قایق بادبانی در نزدیکی فتحیه آویختند

 

 

قایق بادبانی در نزدیکی فتحیه آویختند

 

خط ساحلی دریای مدیترانه ترکیه زیبایی های زیادی را خراب کرده و کارهای بسیاری را باید انجام دهد ، اما برای بسیاری از مردم ، همه در خیس شدن خورشید در حالی که از مناظر ساحلی زیبا لذت می برند

 

سفر به یک قایق بادبانی فعالیت شماره یک برای بازدید کنندگان بدروم و فتحیه به دلایل خوب است. دامنه های شیب دار و پوشیده از جنگل ، گاوهای پنهان ، سواحل کوچک شن و ماسه سفید و صدها جزیره پراکنده ، مکان مناسبی برای کاوش در کنار دریا است. حتی صاحبخانه های دیهارد تحت تأثیر قرار می گیرند.

 

یکی از معروفترین سفرها به "سفر آبی" معروف است و از جنوب فتحیه به پایین ساحل سفر می کند تا اینکه در نزدیکی المپوس ، خانه ای به پدیده طبیعی معروف Chimaera سفر کنید.

 

اسکان: کجا در بدروم بمانیم

 

  • بیشتر بخوانید:
  • جاذبه های گردشگری برتر در بدروم

 

11. پرگام

 

 

پرامام

 

 

پرامام

 

ترکیه تعداد زیادی از ویرانه های یونانی و رومی را در خود جای داده است ، اما هیچکدام نمی توانند آنقدر عاشقانه به عنوان Pergamum باستانی در Bergama امروزی قرار بگیرند. هنگامی که در یکی از مهمترین کتابخانه های جهان باستان واقع شده بود ، بقایای معبد باقی مانده پرگاموم اکنون به طور چشمگیری بر روی تپه ای ریاست می کنند.

 

یک مکان بسیار جالب جوی برای گشت و گذار است ، با یک منطقه آکروپولیس و یک سالن تئاتر که دارای مناظر پانوراما از قسمت های بالای صندلی های آن است ، به دامنه کوه می رود. اگر می خواهید یک حس واقعی برای زندگی در دوران روم داشته باشید این مکان بسیار مناسب برای بازدید است.

 

محل اقامت: کجا بمانید در نزدیکی Pergamum

 

  • بیشتر بخوانید:
  • جاذبه های گردشگری برتر در پرگاموم و اژه شمالی

 

 

نقشه پرگامون - جاذبه های گردشگری

 

 

نقشه پرگامون - جاذبه های تفریحی

 

12. اولودنیز

 

 

اولودنیز

 

 

اولودنیز

 

غیرممکن آبی فیروزه ای. بررسی. جنگلهای سرسبز و سرسبز که در زیر صخره ای به ساحل ماسه ای سفید سقوط می کنند. بررسی. ورودی پناهگاه الیودنیز ، فقط یک سفر کوتاه از فتحیه ، معروف ترین ساحل ترکیه است و با مناظر دیگری که ممکن است از کارت پستال بی نظیر سقوط کرده باشد ، می توان به راحتی فهمید که چرا محبوبیت آن کم نشده است.

 

اگر ساحل خیلی شلوغ می شود ، وقت آن رسیده است که به آسمان بروید و منظره هوایی خیره کننده ای را در پاراگلایدر پشت سر هم تجربه کنید و از قله کوه توانا باباداگ ، که از پشت ساحل بالا می رود ، تجربه کنید. آه ، آیا ما اشاره کردیم که اللدنیز یکی از مقاصد برتر پاراگلایدر در جهان است؟ بررسی.

 

اسکان: کجا در Ölüdeniz بمانید

 

  • بیشتر بخوانید:
  • جاذبه های گردشگری برتر در فتحیه

 

13. آنتالیا

 

 

آنتالیا زیبا

 

 

این مرکز شلوغ مدیترانه ای برای همه چیز دارد. این دو سواحل خارج از شهر در تابستان بهشتی در معرض آفتاب است و گردشگران را از سراسر اروپا جذب می کند.

 

در حالی که شهر قدیمی ، درست در مرکز شهر ، با کوچه های سنگفرش آن که توسط عمارتهای خزنده دوره عثمانی بریده شده است ، مکان جالبی برای کشف است. موزه آنتالیا به عنوان یکی از کیسه های بهترین، با مجموعه شگفت آور از هلنی و مجسمه سازی سنگ مرمر روم، و وجود دارد این کشور از جاذبه های خارج از شهر از آسپندوس و پرگه به شهر جانبی است، ساخت این پایگاه فوق العاده برای کشف منطقه

 

  • بیشتر بخوانید:
  • جاذبه های گردشگری برتر در آنتالیا

 

14. صفرانبلو

 

 

خانه های سنتی عثمانی در صفرانبلو

 

 

شهر با بهترین حفظ عثمانی در ترکیه مکانی زیبا و زیبا از کوچه های بادی لاغر است که با عمارتهای چوبی بسیار بازسازی شده که در گذشته خانه بازرگانان ثروتمند بوده اند و اکنون به هتل ها و رستوران های بوتیکی تبدیل شده اند.

 

در شهر واقعاً کارهای کمی وجود دارد. درعوض این مکان جایی است که بتوانید به راحتی در خیابانها قدم بزنید و جو جهان قدیمی را تحسین کنید همچنین به خاطر شیرینی و صنایع دستی سنتی آن شناخته شده است و مغازه های ناز زیادی وجود دارد که می توانید یک سوغات بی نظیر را برای آن انتخاب کنید. اگر از استانبول در حال گذر از جاده هستید ، این مکان خارق العاده ای برای متوقف کردن شب و تجربه محیط تاریخی است.

 

  • بیشتر بخوانید
  • جاذبه های گردشگری برتر در Safranbolu

 

15. پاتارا

 

 

ساحل پاتارا

 

 

با چنین خط ساحلی مدیترانه ای ، در ترکیه ساحل برای هر نوع عبادت کننده آفتاب در ترکیه وجود دارد ، اما پاتارا از مشهورترین ماسه های ماسه ای آن است. ساحل به طول 18 کیلومتر در امتداد ساحل ، فضای ساحلی فضای زیادی را ارائه می دهد ، بنابراین حتی در اوج تابستان ، شما هنوز هم می توانید یک مکان ساکت و دور از جمعیت را پیدا کنید.

 

علاوه بر تجربه ، درست در پشت شن و ماسه ، ویرانه های وسیعی از پاتارا باستان وجود دارد که شامل یک خیابان بزرگ ، یک بلوار بازسازی شده (پارلمان شهر) و یک تئاتر است که 5000 نفر را در خود جای داده است.

 

هنگامی که آفتاب ، ماسه و شنای خود را پر کرده اید ، پشت تپه های ماسه ای سرگردان می شوید و بقایای فرو ریخته شده این شهر لیکین یک بار مرفه را کشف می کنید. از پاتارا به راحتی از هر دو کاس و فتحیه قابل دستیابی است.

 

  • ۹۹/۰۶/۰۴
  • ali mohmadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی